Trei tineri fotografi și trei ambasadori, inclusiv
laureatul Premiului Nobel Denis Mukwege, descriu o Africa nevăzută: un pământ
plin de energie, experiențe extraordinare și determinare, inspirate de cultura
sa extraordinară și de comunitățile diverse care trăiesc aici
Trei artiști în dialog despre valoarea colaborării
între oameni, organizații și idei. Calendarul Lavazza 2024 este un proiect
realizat de fotografii africani Thandiwe Muriu (Kenya), Daniel Obasi (Nigeria)
și Aart Verrips (Africa de Sud), sub direcția creativă a agenției Armando
Testa. Un calendar care descrie și promovează conceptul de parteneriat în orice
sens, pornind de la capacitatea de a fi deschis față de ceilalți - o referință
la Calendarul Lavazza 2023, Yes, We're Open - și mergând mai departe
pentru a explora frumusețea colaborării și respectul reciproc pentru a crea
ceva mult mai mare: More than Us.
Spațiul fizic și imaginar ocupat de proiectul
artistic este Africa, casa boabelor originale de cafea - în regiunea Kafa,
Etiopia, locul multor proiecte de dezvoltare durabilă implementate de Fundația
non-profit Giuseppe e Pericle Lavazza, înființată în 2004 și activă acum cu 33
de proiecte pe trei continente. Dar Africa este și o un loc al armoniei, plină
de energie și determinare, inspirată de extraordinara sa vitalitate
culturală și comunitățile diverse care locuiesc pe acest tărâm.
”De-a lungul anilor, am
învățat să lucrăm împreună și să împărtășim obiective, eforturi și realizări,
fiind conștienți că singuri mergem repede, dar împreună mergem mai departe.
Prin energia Africii, leagănul cafelei, dorim să reafirmăm valorile adevărate
ale Fundației Lavazza și să sărbătorim împletirea talentelor, poveștilor și
experiențelor. Voci multiple cântând în unison. Pentru că în familie, la fel ca
în companie, știm că fiecare contează, dar, mai important, am învățat să ne
bazăm întotdeauna unii pe alții”, explică Francesca Lavazza,
membru al Consiliului de Administrație al Grupului Lavazza.
În More than Us, fotografia este liberă să se exprime în
moduri noi, neîngrădite de stereotipuri, dând voce interpretărilor originale ce
izvorăsc din diversitatea poveștilor artiștilor și amintindu-ne că Africa nu
este o singularitate, ci o expresie a bogăției și varietății culturale. Aceasta
se poate observa în seria "Camo" a lui Thandiwe Muriu, unde
protagoniștii ies în evidență dar se contopesc cu fundalurile și modelele vii
ale țesăturilor tradiționale, și este prezentă și în lumea suprarealistă a lui Daniel
Obasi, care ne îndeamnă să reflectăm asupra conceptelor de activism, politică
și relații umane, precum și în estetica simplificată și clară a lui Aart
Verrips, mereu în căutare de fețe neconvenționale și noi idei despre frumusețe.
Fiecare
fotograf a capturat patru imagini, inspirându-se din proiectele de dezvoltare
durabilă ale Fundației Lavazza și valorile de Mai Multă Responsabilitate,
Mai Multă Sustenabilitate, Mai Multă Inovație și Mai Multă Inspirație,
transmise de Grupul Lavazza, brandurile sale și asociațiile cu care colaborează
pentru a susține creșterea economică și socială a comunităților producătoare de
cafea și pentru a proteja mediul înconjurător. Astfel, calendarul sărbătorește
și efortul colectiv de a atinge cele patru Obiective de Dezvoltare Durabilă
prioritare ale Grupului în cadrul Agendei ONU pentru 2030 - Obiectivul 5:
Egalitate de gen, Obiectivul 8: Muncă decentă și creștere economică, Obiectivul
12: Consum responsabil și producție durabilă, Obiectivul 13: Acțiune pentru
climă - în spiritul colaborării din Obiectivul 17: Parteneriate pentru
obiective.
Potrivit
lui Michele Mariani, Director Executiv de Creație în cadrul Grupului Armando
Testa, care a urmărit direcția creativă pentru calendar încă de la început, ”Calendarul Lavazza 2024
sărbătorește valoarea prețioasă a colaborării și o face profitând de întreaga
energie și vitalitate creativă a continentului african. Această energie este
hrănită de resursa inepuizabilă a diversității culturale. Abordarea
provocărilor complexe necesită transmiterea ideilor, talentului și respectului.
Și cele mai bune idei sunt cele care izvorăsc din schimbul de experiențe,
pentru că, așa cum știm cu toții, niciunul dintre noi nu este la fel de
inteligent ca toți la un loc”.
Mesajele
proiectului rezonează și prin implicarea a trei ambasadori, trei personalități
dedicate și active în proiecte sociale și care cred în ideea de colaborare
exprimată de conceptul More than Us:
modelul somalez, autoarea și actrița Waris Dirie,
un susținător de lungă durată împotriva mutilării genitale feminine; laureatul
Premiului Nobel Denis Mukwege,
renumitul chirurg ginecolog și fondator al Spitalului Panzi din Bakavu,
Republica Democrată Congo, cu care Fundația Lavazza colaborează; activista
sud-africană Zulaikha Patel,
care a atras atenția mass-media asupra problemei rasismului în Africa de Sud
post-apartheid și a fost laureată a Summitului Tinerilor Activiști din 2022.
Conceptul
More than Us va continua să inspire Lavazza
în 2024, fiind laitmotivul unor inițiative organizate în omagiul celor 20 de
ani de la înființarea Fundației Giuseppe e Pericle Lavazza. Calendarul oferă o
prezentare în avanpremieră a acestei aniversări, printr-o interpretare vizuală
a proiectelor Fundației văzută de către fotografi.
Despre Lavazza Group
Lavazza, înfiinţată în 1895 la Torino, este deţinută
de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre
cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri
de peste 2,7 miliarde de euro și un portofoliu de mărci de top care își conduc
piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse.
Este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu
8 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în
întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani
de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în
fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a
continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin
concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția
materiei prime până la produsul final din ceașcă. Grupul Lavazza a revoluționat
cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția
care a marcat primul succes al companiei – blendul de cafea – până la
dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în
spațiu, până la zecile de brevete industriale.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu