București, 25 aprilie 2024. Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele
trei luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 1,4%, cu pricing de
3,4% și creștere internă reală (RIG) de -2,0%. Vânzările totale raportate au
fost de 22,1 miliarde CHF, o scădere de 5,9% (la 3 luni în 2023: 23,5 miliarde
CHF). În general, creșterea organică a vânzărilor Grupului a fost determinată
de Zona Europa și de piețele emergente, cu un impact negativ din America de
Nord. Se confirmă prognoza pentru întregul an 2024: o creștere organică a
vânzărilor de aproximativ 4%.
Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: "Ne-am așteptat la un început lent și
preconizăm o revenire puternică a creșterii interne reale în al doilea
trimestru, cu livrări fiabile pentru restul anului. O gamă largă de inițiative
de creștere în cadrul Grupului încep acum să dea rezultate. În America de Nord,
continuăm să inovăm și am crescut nivelul activităților comerciale, în special
în domeniul alimentelor congelate, care au pierdut teren în primul trimestru.
Planul de integrare pentru divizia de vitamine și suplimente minerale a Nestlé
Health Science este pe drumul cel bun, cu un punct de cotitură asteptat in al
doilea trimestru și o creștere puternică preconizată ulterior. Principalele
priorități ale Nestlé rămân să execute cu excelența, să valorifice expertiza
științifică și nutrițională și să stimuleze creșterea brandurilor de miliarde.
Reiterăm obiectivele noastre pentru 2024 și privim înainte cu încredere".
Rezultatele pentru Zona Europa
§ 4,4% creștere organică: -0.2% creștere
internă reală; 4.6% pricing.
|
Vânzări
T1-2024 |
Vânzări
T1 - 2023 |
RIG |
Pricing |
Creștere
organică |
Zona
Europa |
CHF 4.6 miliarde |
CHF 4.9 miliarde |
- 0.2% |
4.6% |
4.4% |
Creșterea organică a fost de 4,4%, cu pricing de 4,6% și creștere
internă reală de -0,2%. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra
vânzărilor cu 5,8%. Cesionările nete au redus vânzările cu 3,6%. Vânzările
raportate în Zona Europa au scăzut cu 5,0%, la 4,6 miliarde CHF. Creșterea a
fost generalizată în toate zonele geografice și categoriile. Zona a înregistrat
creșteri ale cotei de piață în hrana pentru animale de companie și nutriția
pentru sugari. Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la
creștere a fost PURINA PetCare, condus de mărcile premium Purina One, Felix și
Gourmet. Vânzările de cafea au crescut cu o rată medie de o singură cifră, cu
contribuții puternice din partea produselor NESCAFÉ și Starbucks. Dulciurile au
înregistrat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru
KITKAT și produse sezoniere. În ianuarie, Zona a lansat KITKAT Breaks for Good,
primul baton de ciocolată făcut cu cacao provenită de la familii de fermieri
susținute de programul Nestlé Income Accelerator. Categoria de produse culinare
a crescut cu o rată scăzută de o singură cifră, conduse de Maggi, care și-a
extins distribuția pentru portofoliul său de tăiței. Categoria de nutriție
pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere scăzută de o
singură cifră.
Rezultatele
financiare ale Nestlé România pentru trimestrul 1 al anului 2024
„Am avut un început de an cu o creștere organică de 2,1% în
primul trimestru, cu contribuții importante de la șapte dintre cele zece
categorii din portofoliul nostru. Suntem încrezători în faptul că produsele
noastre de calitate și noile lansări vor convinge consumatorii să continue să
ne aleagă. De 28 de ani contribuim la economia locală și la dezvoltarea
comunității prin proiectele educaționale și de sustenabilitate pe care le
derulăm. Direcțiile noastre strategice de anul acesta vor fi consolidarea
brandurilor, menținerea în topul preferințelor consumatorilor, sprijinul
acordat familiilor, tinerilor și mediului prin proiectele in derulare, dar și
prin sprijinul nostru pentru reducerea risipei alimentare”,
declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
Business-ul ca forță a binelui: Abordarea integrată a Nespresso
în ceea ce privește durabilitatea
Nespresso optează pentru o cafea cu adevărat excepțională,
preparată pornind de la o materie primă fără egal. Încă de la început, compania
a înțeles că un gust deosebit trebuie să meargă mână în mână cu un angajament
real față de sustenabilitate: de la cultivarea cafelei și până la furnizarea
unei cafele deosebite. Nespresso folosește cantitatea potrivită de cafea, apă
și energie pentru fiecare ceașcă, contribuind în același timp la îmbunătățirea
mijloacelor de trai ale cultivatorilor de cafea și la protejarea mediului
înconjurător. Astăzi, Nespresso este recunoscută ca fiind una dintre cele mai
bune 100 de mărci din lume de către Interbrand, o companie globală de
consultanță în domeniul mărcilor. Afacerea integrează inițiativele sale de
producție și consum sustenabile în comunicarea și implicarea sa cu
consumatorii. După ce a obținut certificarea B Corp în 2022, Nespresso face
parte dintr-o comunitate globală de companii care respectă standarde înalte de
performanță socială și de mediu, responsabilitate și transparență.
Sustenabilitatea afacerii se concentrează pe două aspecte-cheie:
lanțul de aprovizionare și sfârșitul ciclului de viață pentru materialele
utilizate.
Programul Nespresso AAA Sustainable Quality sprijină
cultivatorii de cafea în implementarea celor mai bune practici agricole,
îmbunătățirea productivității acestora și producția de cafea de calitate
superioară. Creat împreună cu Rainforest Alliance, programul a sărbătorit anul
trecut cea de-a 20-a aniversare și ajută fermierii să facă tranziția către o
agricultură regenerativă.
Având în vedere că peste 95% din cafeaua sa verde are un preț
mai mare decât prețul minim Fairtrade International, Nespresso contribuie la
asigurarea unui venit stabil pentru cultivatorii de cafea AAA. De asemenea, se
dezvoltă un program de asigurare a culturilor pentru a le oferi fermierilor o
plasă de siguranță atunci când sunt afectați de evenimente meteorologice. În
plus, colaborează cu parteneri pentru a relansa producția de cafea în țări care
au suferit în urma unor dezastre naturale sau a unor conflicte, inclusiv în
Cuba, Republica Democratică Congo, Puerto Rico și Uganda.
Nespresso a făcut, de asemenea, pași mari în reducerea
deșeurilor. Folosește cel puțin 80% conținut de aluminiu reciclat în capsulele
sale Original și Vertuo și își extinde programul de aparate recondiționate
RELOVE în mai multe țări. Din 2014, Nespresso a investit semnificativ în
programele sale de reciclare la nivel global pentru a face reciclarea mai
ușoară și mai convenabilă. În prezent, peste 90% din capsulele din aluminiu
Nespresso sunt achiziționate de consumatori care au acces la o opțiune de reciclare
convenabilă. Afacerea a colaborat cu diverși parteneri pentru a prezenta
creații care utilizează capsule de cafea reciclate, de exemplu, ceasuri Hublot,
pixuri Caran d'Ache sau biciclete electronice de la start-up-ul Miloo. Cel mai
recent, Nespresso a introdus o nouă gamă de capsule de cafea compostabile la
domiciliu pe bază de hârtie. Cafeaua poate avea un impact pozitiv asupra
oamenilor și a planetei și, de aceea, Nespresso va continua să fie un pionier
în transformarea practicilor durabile într-o experiență de cafea superioară
pentru consumatori.
Mai multe detalii pot fi găsite pe www.nestle.com.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu