București,
23 mai 2024. Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume,
trage un semnal de alarmă asupra risipei alimentare, care poate însemna pentru
fiecare familie, o pierdere estimată de la câteva sute la câteva mii de lei pe
an. Campania inițiată de Nestlé România este susținută de Federația Băncilor
pentru Alimente din România - FBAR, Horeca School și Chef Ștefan Popescu.
Echivalentul
a un miliard de mese cu mâncare bună de consum este risipit în fiecare zi la
nivel global, doar în gospodării. Conform Comisiei Europene, 131 de kilograme
de alimente sunt risipite anual de fiecare locuitor din U.E. Cu alte cuvinte,
aruncăm în fiecare zi 350 grame de alimente pe cap de locuitor. 70% din această
cantitate este reprezentată de risipa la nivel de gospodărie, adică fiecare
dintre noi aruncă zilnic 250 grame de mâncare.
”În
viziunea noastră, nimănui nu trebuie să-i fie foame. Fiecare aliment contează
și a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă pentru a răspunde la o
necesitate esențială. Tocmai de aceea, credem că atenția și responsabilitatea
de a nu risipi nicio fărâmă de hrană reflectă grija și respectul pentru oameni
și planetă, pentru resursele și bugetele investite”, subliniază Gabriel
Sescu, președinte Federația Băncilor pentru Alimente din România - FBAR.
Risipa
alimentară are impact negativ și asupra mediului, deoarece resursele naturale,
precum apa, terenul și energia sunt utilizate în mod ineficient pentru
producția alimentelor care sunt ulterior aruncate. De asemenea, risipa
alimentară contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră (16% din totalul
emisiilor doar în Europa) și la schimbările climatice.
”În
fața risipei alimentare, fiecare dintre noi poate deveni un protagonist al
schimbării. Fiecare aliment salvat reprezintă un gest de responsabilitate și
respect față de mediu și comunitatea din jur”, spune Cristina van der
Schaaf, fondatoarea Horeca School.
Risipa
alimentară este o problemă imensă și în România, unde peste 6 milioane de tone
de alimente sunt aruncate anual, antrenând costuri inutile pentru gospodăriile
românilor – sume ce ar putea fi folosite mai bine în alte scopuri.
”Împreună
cu Chef Ștefan Popescu, Horeca School și Federația Băncilor pentru Alimente din
România, începem o campanie de comunicare cu privire la importanța reducerii
risipei alimentare, prin gesturi simple și la îndemână. Un astfel de gest poate
fi reprezentat de adoptarea metodei NutriPorția, care ține cont de două
principii esențiale: diversitate și cantitate”, explică Irina Siminenco,
Corporate Affairs Manager, Nestlé România.
Prin
parteneriatul pe termen lung cu „Banca pentru Alimente”, Nestlé România contribuie
la reducerea risipei alimentare, donând tone de produse, lună de lună, către
beneficiarii Băncii. Începând din 2018, Nestlé România a donat către Banca
pentru Alimente peste 269 de tone de produse, din care 60 de tone numai anul
trecut
”Acceptați
provocarea de a risipi cât mai puține alimente timp de câteva săptămâni,
provocarea se aplică pentru toată familia! Copiii se vor distra măsurând câtă
hrană se risipește în familie și vor veni cu idei despre cum puteți evita
risipa de mâncare. Daca familia ta reușește, primiți cu toții o recompensă!”,
a spus Ștefan Popescu, Chef Popescu.
La
invitația Nestlé România, Chef Popescu a gătit împreună cu copiii de la Horeca
School cinci rețete, iar meniul astfel creat a fost donat integral către Casa
Sf. Ioan din cadrul Asociației Caritas
București.
Despre
Federația Băncilor pentru Alimente din România
Federația
Băncilor pentru Alimente din România - FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru
Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța,
Craiova, Galați formează o rețea națională de solidaritate, o punte între
existența surplusului de alimente și cei care au cea mai mare nevoie de hrană.
Băncile salvează alimente de la pierdere și risipă, prin preluarea acestora de
la companiile din lanțul agroalimentar și le donează către organizațiile
caritabile care au în grijă persoane vulnerabile, contribuind astfel la
reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului.
FBAR
se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru
Alimente (FEBA) și este recunoscut și susținut ca membru asociat al acesteia.
Din 2016, când a fost creată prima Bancă pentru Alimente din România la
București și până astăzi, Băncile pentru Alimente au salvat de la pierdere și
risipă peste 22.100 tone de alimente, în valoare de peste 48 milioane euro.
Aceste alimente s-au transformat în aproximativ 44,2 milioane de porții de
hrană pentru peste 256.650 persoane în dificultate.
Despre
Nestlé
Grupul
Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din
portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat,
Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat
și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani
compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea
obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Inițiativele globale Nestlé:
În
2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea
atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire
a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se
numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea
inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management
sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își
menține poziția de lider global în industria de
alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile
consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei
mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se
pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția
de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său
permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta
la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a
fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii
să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a
produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil
de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela
programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește
inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de
tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul
2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care
susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie
doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé
pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile
prioritare.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu