București, 3 octombrie 2024. Nutriția face parte din ADN-ul Nestlé de peste 150 de ani. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă”, prin care încorporează partea de nutriție și sănătate în dezvoltarea durabilă a plantei și a noastră ca societate.
Noua strategie pe nutriție
a Nestlé implică două direcții: îmbunătățirea produselor și educația pentru o
alimentație echilibrată și mai sustenabilă. De altfel, Nestlé și-a stabilit
obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de
miliarde de franci elvețieni (echivalent cu 21-26 miliarde euro) până în 2030. În 2023, 59% din vânzările nete, excluzând PetCare, au
provenit din produse mai nutritive (conform cu criteriile independente Health
Star Rating, recunoscute la nivel global) și produsele destinate nevoilor nutriționale
speciale (cum ar fi alimentele pentru bebeluși, suplimentele alimentare de
vitamine și minerale și nutriția medicală).
Îmbunătățirea valorii
nutriționale a produselor implică adăugarea de ingrediente benefice, cum ar fi
cereale integrale, fibre alimentare, vitamine și minerale, iar pe de altă parte
stipulează reducerea în continuare a conținuturilor de zahăr, sare și grăsimi
saturate, inclusiv prin explorarea noilor tehnologii brevetate. De asemenea,
Nestlé anunță că toate dulciurile pentru copii vor avea maxim 110 calorii per
porție.
„Nutriția a evoluat rapid
și semnificativ, atât ca știință, cât și ca percepție. Pentru cei mai mulți
dintre noi, mâncarea nu mai este doar o sursă de energie și nutrienți, cum
sunt: glucidele, proteinele, grăsimile, vitaminele și mineralele. Alimentele
interacționează și cu starea noastră emoțională într-o relație bidirecțională,
adică alimentele ne pot influența starea psihică, inclusiv procesele cognitive,
dar și starea nostră are efecte asupra consumului de alimente. Nu în ultimul
rând, mâncarea are un important rol social, care în România este foarte bine
definit”, explică Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager
Nutriție Nestlé România, Bulgaria și Țările Adriatice.
Nestlé își propune să ofere produsele
potrivite pentru toate aceste ocazii, ghidând în același timp oamenii către o
alimentație mai echilibrată și mai sustenabilă. Cu toții vrem să ne bucurăm de alimente gustoase și hrănitoare, care
sunt și prietenoase cu mediul. Cu toate acestea, trei miliarde de oameni din
întreaga lume nu își pot permite o alimentație sănătoasă. Oamenii se luptă cu
accesibilitatea, timpul, poftele și informațiile valide limitate.
Pentru a ghida oamenii
către un consum echilibrat, Nestlé are deja o serie de inițiative educaționale,
de la etichetarea nutrițională transparentă la programe de nutriție în școli și
rețete echilibrate, în conformitate cu reglementările locale. Sub inițiativa
globală Nestlé for Healthier Kids, promovează un stil de viață sănătos, iar
prin ghidul NutriPorția, vine cu o metodă prin care părinții pot pregăti mese
echilibrate pentru familiile lor. Prin politica strictă de marketing către
copii, adoptată în mod voluntar, Nestlé se angajează să nu facă nicio
comunicare spre copiii sub 16 ani pentru categoria de dulciuri sau pentru alte
alimente care scorează mai puțin la criteriile nutritive.
Prin această nouă strategie “Bun pentru
tine, bun pentru planetă”, Nestlé își intensifică măsurile pentru a ajuta
oamenii să se bucure de o alimentație echilibrată într-un mod cât mai
sustenabil.
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre
brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik,
Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România,
Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială.
În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la
atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Inițiativele globale
Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea
progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a
acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai
bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier
Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților
de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își
menține poziția de lider global în industria de
alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile
consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition
Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din
lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor
legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé
este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate,
precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale
obezității și subnutriției.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu