București, 08 octombrie 2024. Munch, compania cu impact social din spatele celei mai mari piețe de produse alimentare excedentare din regiunea CEE, a atins un nou reper important: salvarea a 3 milioane de pachete de mâncare de la risipă, la nivel de grup. Munch operează în patru țări: Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și România.
Risipa
alimentară în Europa
Risipa alimentară are un mare impact asupra planetei,
reprezentând 10% din emisiile de gaze cu efect de seră cauzate de om la
nivel global. În Europa, peste 58 de milioane de tone de alimente sunt
risipite anual, costând aproximativ 132 de miliarde de euro anual. În
România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de
tone de alimente sunt aruncate anual.
Cele 3 milioane de pachete surpriză salvate prin
intermediul Munch au evitat emisiile de CO2 echivalente a 111.888 zboruri
dus-întors Paris-Roma la nivel mondial, arătând astfel cât de mare este
impactul companiilor care lucrează pentru reducerea risipei alimentare asupra
mediului. De asemenea, acestea echivalează cu economisirea a aproximativ 5,89
miliarde de litri de apă.
Când vine vorba despre sustenabilitate, mulți europeni
sunt conștienți de comportamente ecologice, cum ar fi reciclarea, reducerea
utilizării plasticului de unică folosință și folosirea sacoșelor reutilizabile,
dar știu mai puține despre impactul pe care îl are risipa alimentară.
Partenerii
europeni și globali se alătură luptei împotriva risipei alimentare
Lansat în 2020, Munch are acum peste 4000 de parteneri
în patru țări (Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și România) – de la
brutării, restaurante și cafenele până la supermarketuri și magazine
independente – inclusiv parteneri internaționali precum SPAR, PENNY, Auchan și,
cel mai faimos lanț de cafea din lume, Starbucks, care au fost esențiali în a
ajuta compania să atingă acest milestone incredibil.
„Este cu adevărat inspirațional să vedem că mărci
importante precum SPAR, PENNY, Auchan, Starbucks și multe altele au un impact
semnificativ în lupta împotriva risipei alimentare. Implicarea lor activă
demonstrează un angajament profund față de sustenabilitate și bunăstarea
comunității, oferind un exemplu lăudabil pe care alții să-l urmeze”, a declarat Bence
Zwecker, CEO al grupului Munch.
Munch
în România
Aplicația Munch pune la dispoziția clienților produse din
263 de locații de la 171 parteneri și este disponibilă în
București și Iași. Clienții pot achiziționa produse alimentare de la
restaurantele și magazinele lor preferate, dar și flori, la reduceri
cuprinse între 50 – 70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă
produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal de la locația selectată
în intervalul orar afișat.
Până în prezent, peste 49.000 de oameni au descărcat
aplicația Munch și au salvat peste 7 tone de alimente și peste
26.752 kg gaze cu efect de seră, echivalentul a 88 de zboruri dus-întors
București-Paris.
Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute și
apreciate, precum Gloria Downtown, Ana Pan, Manay Chinese Food, Tort de bezea,
Simigeria Petru, OK Flora, Ibis, Cibo e Vino, Ciorbe și Plăcinte, The Coffee
Shop, Petit by Maison des Crepes, The Grill, Story Pizza, Italian Station și
Hello Donuts. Lista completă de parteneri poate fi consultată pe site și în
aplicație.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu