București, 24 octombrie 2024. Parteneriatul dintre producători, Organizații care Implementează obligațiile privind Răspunderea Extinsă a Producătorului (OIREP), autorități și societatea civilă reprezintă rețeta de succes pentru atingerea țintelor naționale de reciclare prin redirecționarea atenției în reciclarea plasticului către folia flexibilă.
Nestlé
observă un interes crescut al populației în ceea ce privește colectarea
selectivă a ambalajelor din polietilenă sau alte tipuri de plastic flexibil
utilizat preponderent în industria alimentară, atenție care este necesară în
contextul creșterii constante a țintelor de reciclare și dezvoltării sistemului
de garanție.
Această
tendință este susținută de către campaniile de educare și conștientizare, precum
”ReciCLARea e totul”, inițiată de către companie împreună cu Green Resources Management, Federația
Națională a Părinților (FNAP) – Edupart și Primăria Sector 6, campanie menită
să explice simbolurile de colectare separată și reciclare de pe ambalajele din
industria alimentară și să pună accent pe plasticul flexibil.
Campania
lansată în mai 2024 s-a încheiat săptămâna aceasta prin vizita elevilor din
clasa a VI-a D de la Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu” din București,
câștigătorii marelui premiu al concursului de design de postere, la fabrica GreenGroup
din Buzău, specializată în reciclarea deșeurilor din plastic și echipamente
electrice și electronice.
În
campanie au fost înscrise 361 de lucrări, dintre care 50 au fost expuse la
Palatul Parlamentului, în cadrul unei expoziții care a arătat dorința copiilor
de a avea un mediu înconjurător mai curat, aspect de care factorii de decizie
politică și administrativă de la toate nivelurile trebuie să țină cont.
Vizita
la fabrica de reciclare GreenGroup le-a reamintit celor mici importanța colectării
separate și le-a dezvăluit procesul complex prin care ambalajele din plastic
flexibil primesc o nouă viață. De asemenea, tinerii vizitatori au putut observa
direct procesul de reciclare a deșeurilor electrice și electronice, de la
recepție și sortare, până la dezasamblarea, procesarea și stocarea materialelor
reciclabile rezultate.
„Suntem
încântați să împărtășim tinerei generații din cunoștințele și experiența
noastră in domeniul reciclării, iar succesul acestei campanii ne motivează să continuăm
misiunea GreenGroup de educare și conștientizare”, a declarat Alina
Georgescu, Director General Green Resources Management.
„Nestlé
a lansat acest proiect pentru că, la nivel național, încă nu se colectează o
cantitate suficient de mare de ambalaje de plastic flexibil. Este nevoie ca
românii să se implice și mai mult în colectarea selectivă a deșeurilor de ambalaje din plastic
flexibil, susținând astfel atingerea țintelor naționale de reciclare asumate la
nivelul Uniunii Europene”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs
Manager, Nestlé România.
Pentru
a avea succes în inițiativa de promovarea unei industrii de reciclare a
plasticului flexibil, primii pași implică educarea populației cu privire la
regimul special necesar colectării selective a ambalajelor din polietilenă sau
alte tipuri de folii de plastic din industria alimentare. Spre deosebire de
PET-uri, ambalajele din polietilenă sunt preponderent ”murdare” după consumul
alimentului. Altfel spus, fiind în contact cu produse alimentare de consistențe
variate, ele păstrează urme de la aceste alimente. Pentru creșterea gradului de
reciclare, înainte de a fi depuse în containerele de colectare, aceste ambalaje
ar trebui curățate sau chiar spălate. Pe de altă parte, acest proces ar putea
fi preluat de o facilitate industrială special concepută, destinată reciclării
acestor ambalaje flexibile, dar care ar implica investiții de amploare.
Despre
Nestlé
Grupul
Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din
portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat,
Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat
și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani
compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea
obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Inițiativele globale Nestlé:
În
2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea
atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire
a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se
numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea
inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management
sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își
menține poziția de lider global în industria de
alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile
consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei
mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se
pe politicile, practicile și performanțele lor
legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé
este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate,
precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale
obezității și subnutriției.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu