București, 17 octombrie 2024. Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele nouă luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,0%, cu o creștere internă reală pozitivă (RIG). RIG a fost de 0,5%, într-un mediu de scădere a cererii consumatorilor și de acțiuni întreprinse în al treilea trimestru pentru a reduce stocurile clienților. Pricingul au fost de 1,6%, în scădere în urma creșterilor fără precedent din ultimii doi ani. Vânzările totale raportate s-au ridicat la 67,1 miliarde CHF (9 luni-2023: 68,8 miliarde CHF), în scădere cu 2,4%. La nivelul întregului an 2024, compania se așteaptă să aibă o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%.
Laurent
Freixe, Nestlé CEO, a comentat: “Am înregistrat o creștere organică
a vânzărilor, determinată de o creștere internă reală pozitivă. Cererea
consumatorilor a scăzut în ultimele luni și ne așteptăm ca tendința să rămână
aceeași. Având în vedere această context și acțiunile de reducere a stocurilor
clienților în al patrulea trimestru, ne-am actualizat perspectivele pentru
întregul an, și previzionăm o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%,
în linie cu primele nouă luni”.
Vânzări
la nivel de grup
Creșterea
organică a fost de 2,0% pentru cele nouă luni, similară cu 2,1% obținută în
prima jumătate a anului. RIG a fost de 0,5%, afectat de cererea consumatorilor
și de consecințele generate de tensiunile geopolitice. Pricingul fost de 1,6%,
continuând să se normalizeze după creșteri fără precedent în ultimii doi ani.
În al treilea trimestru, creșterile de prețuri la categoriile de Dulciuri și
Cafea generate de costurile mai mari ale materiilor prime au fost parțial
compensate de impactul activității promoționale în alte categorii precum Hrană
pentru Animale de companie . Din punct de vedere geografic, creșterea organică
a fost determinată de piețele emergente și Europa, care împreună au compensat o
ușoară scădere în America de Nord. Pe piețele dezvoltate, creșterea organică a
fost de 1,1%, cu pricing și RIG pozitive. Pe piețele emergente, creșterea
organică a fost de 3,5%, condusă de pricing cu RIG pozitiv.
Zona
Europa
§ 9 luni-2024:
creștere organică de 3,3%: 0,8% RIG; Pricing de 2,5%.
|
Vânzări 9 luni-2024 |
Vânzări 9 luni-2023 |
RIG |
Pricing |
Creștere organică |
Zona Europa |
CHF 13,9
miliarde |
CHF 14,1
miliarde |
0,8% |
2,5% |
3,3% |
Creșterea
organică a fost de 3,3%. RIG a fost de 0,8%, devenind ușor negativ în al
treilea trimestru, reflectând cererea consumatorilor și delistări temporare în
retail. Pricing-ul a fost de 2,5%. Vânzările raportate au scăzut cu 1,8%, la
13,9 miliarde CHF. Zona a înregistrat câștiguri de cotă de piață la categoriile
Hrana pentru animale de companie și Cafea solubilă.
În
funcție de categoria de produse, cel mai mare contributor la creștere a fost
Purina PetCare, care a înregistrat o creștere medie de o singură cifră,
determinată de mărcile premium Purina ONE, Gourmet și Pro Plan. Categoria de Cafea
a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă
NESCAFÉ și produsele Starbucks. Categoria Dulciuri a înregistrat o creștere
medie de o singură cifră, alimentată de impulsul continuu pentru KitKat și
mărcile locale cheie. Nestlé Professional a înregistrat o creștere medie de o
singură cifră, condusă de soluțiile pentru băuturi.
Rezultatele
financiare ale Nestlé România pe primele nouă luni al anului 2024
"Pe primele nouă luni ale acestui
an, Nestlé România a înregistrat o creștere organică de 5,7%. Ne dorim să ne consolidăm
performanța de până acum și să marcăm al unsprezecelea an consecutiv de
creștere, așa cum ne-am stabilit ca obiectiv la început de an. Sunt foarte
mândră de echipa noastră și le mulțumesc pentru eforturile susținute pe care le
fac în fiecare zi, pentru implicare și pentru că dovedim că suntem o echipa
unită, puternică și performantă”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.
Pe
lângă rezultatele financiare, Nestlé România s-a implicat în proiecte
educaționale în școli, care vor continua și din această toamnă, în campanii de
comunicare cu privire la risipa alimentară și la importanța colectării
selective a deșeurilor, dar și în donarea de alimente către partenerii de la
Banca pentru Alimente, unde au fost duse 28 tone de produse în valoare de 134.504
CHF.
Mai multe detalii pot fi găsite pe www.nestle.com.
Despre Nestlé
Nestlé
este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este
prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați
sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a
contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse
și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții.
Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum
NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi® și Nesquik®. Performanța companiei este susținută
de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află
în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de
ani. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de
alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile
consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai
mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se
pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția
de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său
permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta
la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu