București, 03 octombrie 2024 – Puratos, liderul mondial în domeniul materiilor prime pentru brutărie, patiserie, cofetărie și ciocolaterie, anunță tendințele majore care vor influența aceste industrii. Informațiile provin din ultima ediție a studiului Taste Tomorrow, cel mai mare program de cercetare a consumatorilor de panificațiedin lume, realizat în parteneriat cu Ipsos Global, care include peste 20.000 de consumatori din 50 de țări, interviuri cu clienți și experți din industrie, precum și o analiză senzorială exhaustivă.
Cercetarea a identificat trei tendințe majore: utilizarea
maielelor mai departe de sfera brutăriei, fuziunea culinară și echilibrul
nutrițional.
Țările francofone preferă produsele cu maia
Consumul produselor cu maia (sourdough) rămâne
tendința cea mai mare și cu cea mai rapidă evoluție din industria de
panificație până în 2025, cu o creștere estimată de 40% a interesului
consumatorilor la nivel global.
În țările francofone, popularitatea sa nu mai
este limitată la pâine, ci se extinde la croissante, bagels, cozonaci și alte
produse de patiserie, oferind consumatorilor experiențe senzoriale noi.
Cunoștințele adânc înrădăcinate despre maia pe aceste piețe includ o apreciere
a profilurilor sale distincte de aromă și a beneficiilor pentru sănătatea
intestinală.
În alte părți ale lumii, unde maia este mai mult
o noutate sau a fost asociată cu o cultură alimentară occidentală, interesul
este în creștere pentru pâinea cu maia.
Cel mai apreciat gust? Viral, hibrid, inovator
Fuziunea culinară va crește cu 10% și va juca un rol important în patiserie și
ciocolaterie, combinând arome, texturi și tehnici din diferite culturi pentru a
crea deserturi inovatoare, hibride, care stimulează simțurile
consumatorilor. Creșterea interesului pentru tehnologiile AI și pentru
experiențele senzoriale neobișnuite va accelera această tendință.
Exemplele includ creațiile virale din Social
Media precum „crookies” și „ciocolata Dubai”. Combinațiile
neașteptate precum dulce și picant, dulce și sărat și cea mai recentă senzație
— dulce și acru, cunoscută și sub numele de „tangy twist” —
captivează publicul și cresc cererea pentru experiențe gustative mai
aventuroase și neconvenționale. Dincolo de gust, fuziunea se extinde și la texturi
și forme: consumatorii sunt atrași de creațiile hibride care combină elemente
sau îmbină diferite formate într-unul.
Această tendință va crește constant în țările
vorbitoare de limbă engleză și portugheză și este de așteptat să crească în rândul
consumatorilor chinezi (+13%), spanioli (+11%) și vorbitori de limbă germană
(+7%) în 2025.
Consumatorii se orientează către ciocolată mai
sănătoasă
Echilibrul nutrițional este în creștere cu 30% și devine una
dintre cele mai mari tendințe din industria cofetăriei și a ciocolateriei.
Deși nu este un concept nou, ascensiunea sa într-o industrie axată tradițional
pe răsfăț marchează o schimbare semnificativă în percepția consumatorilor
asupra deserturilor pe bază de ciocolată.
Consumatorii caută din ce în ce mai mult produse
de ciocolată cu ingrediente mai sănătoase, precum turmeric, plante
botanice, nuci, semințe și proteine. Aceste ciocolate sunt apreciate pentru
beneficiile lor funcționale, cum ar fi îmbunătățirea somnului și creșterea
imunității, și sunt din ce în ce mai incluse în dietele cumpărătorilor atenți
la sănătatea lor. Inclusiv cei care văd ciocolata în primul rând ca pe un
răsfăț caută și opțiuni mai sănătoase, precum ciocolata cu conținut scăzut de
zahăr și cea cu ingrediente bogate în nutrienți, amplificând și mai mult
această tendință.
„Puratos contribuie constant la dezvoltarea industriei, oferind
producătorilor o perspectivă globală asupra locului în care se află astăzi
industria serviciilor alimentare, dar și un sneak-peak spre viitor. Sunt
informații utile despre tendințe, atitudini și obiceiuri de consum,
transformate ulterior în produse inovatoare, mulate pe așteptărilor
consumatorilor. Taste Tomorrow există deja de 12 ani și ne mândrim cu faptul că
este cel mai complex sprijin la nivel global, pe partea de tendințe și
înțelegerea consumatorilor din industria noastră”, a declarat Gabriela Bereș,
Managing Director CEE Puratos Group.
Factori determinanți în alegerea produselor în Europa
Atunci când vine vorba despre criteriile pe baza cărora cumpără produse de
brutărie, cofetărie-patiserie și ciocolaterie, europenii pun pe primele locuri gustul,
prospețimea și prețul. În cazul ciocolatei mai este, însă, un criteriu:
procentul de cacao.
Prețul este un factor tot mai important în decizia
de cumpărare, iar cel mai mare impact asupra cheltuielilor europenilor
îl au produsele tip „răsfăț”, precum gustările dulci, băuturile alcoolice, deserturile,
mâncăturile ready-to-eat și patiseria fină. La polul opus, cel mai mic
impact asupra cheltuielilor europenilor îl au cerealele, băuturile lactate,
pastele și orezul.
66% dintre europeni încă se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, iar 43% aleg
să plătească un pic mai mult pentru anumite caracteristici ale produselora,
precum prospețimea sau ingredientele conținute.
Cumpărăturile alimentare online devin din ce în ce mai populare:
aproximativ 33% dintre consumatorii europeni cumpără alimente online cel
puțin o dată pe lună, față de 25% în 2021.
Ce spun românii
· 82 % dintre români se
răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget
limitat, în timp la ce nivel european media este de 66%, iar la nivel global
68%
· Românii aleg calitatea în
locul prețului mai mic: 75% pentru pâine,
76% pentru ciocolată, 71% pentru prăjituri și patiserie și 70% pentru patiserie
dulce sau mic-dejun
· 71% sunt de acord că produsele pe bază de plante
au un impact pozitiv asupra mediului
· 72% sunt de acord că
produsele pre-coapte & congelate pentru a fi coapte acasă oferă prospețime la
îndemâna oricui
·
84%
percep pâinea cu maia ca fiind mai sănătoasă
·
79%
caută pe internet alimente care susțin
sănătatea mentală, precum mic-dejun antistres sau alimentație anti-oboseală
·
87%
sunt interesați de produsele alimentare care
îmbunătățesc sănătatea intestinală, precum biscuiții
digestivi
·
80%
doresc să regăsească un element familiar atunci când încearcă
noi tipuri de mâncare
·
80% doresc să fie informați despre proveniența și modul
de preparare a mâncării
Studiul Taste Tomorrow monitorizează constant
semnale de tendințe și evoluția tendințelor globale, combinând cele mai noi
tehnologii digitale și tehnici de inteligență artificială semantică. Taste Tomorrow este cel mai mare program de cercetare a
consumatorilor de panificație din lume, realizat în parteneriat cu Ipsos
Global, care include peste 20.000 de consumatori din 50 de țări,
interviuri cu clienți și experți din industrie, precum și o analiză senzorială
exhaustivă.
Consumatorii au răspuns la întrebări despre mai
multe subiecte referitoare la cele trei categorii: brutărie,
patiserie-cofetărie și ciocolată. Pentru a identifica tendințele, analizele de
inteligență artificială sunt aplicate pe mai bine de 100 de milioane de
mențiuni din social media, din ultimii 3 ani. Pentru a asigura relevanța și
o bază bună de măsurare, tendințele sunt ancorate în conversații legate de
categorie.
„Motivațiile consumatorilor evoluează, la fel ca
și contextul de consum și cel macroeconomic. Consumatorii sunt mai informați,
mai exigenți și mai atenți la cheltuielile lor. Iar asta transformă piața
într-un loc și mai competitiv. Cu peste un deceniu de date în spate, Taste
Tomorrow este o reală resursă, pentru că vorbim despre peste 10.000 de discuții
zilnice analizate cu ajutorul inteligenței artificiale, care extrage efectiv
microtendințe, până în cel mai mic detaliu. Iar acestea sunt esențiale pentru
ca profesioniștii din industrie să rămână competitivi și inovativi, și să țină
ritmul cu gusturile consumatorilor”, a declarat Andreea Ciocănescu, Marketing Manager Puratos
România.
Studiul a fost prezentat în cadrului
evenimentului cu același nume, unde experți din cadrul Ipsos, Puratos și unii
dintre cei mai apreciați lideri și speakeri din industrie au împărtășit
rezultatele cercetării, opiniile, sfaturile și predicțiile care vor ajuta
deținătorii de branduri, producătorii și comercianții să navigheze într-un
peisaj al consumatorilor care a evoluat semnificativ în ultimele luni.
Evenimentul oferă o platformă unică pentru
prezentarea rezultatelor studiilor de piață și a inovațiilor, facilitând astfel
dezvoltarea de noi produse și soluții. Participanții au ocazia să se inspire
din prezentările unor speakeri de renume și să exploreze cele mai noi concepte
și rețete, în zona de marketplace.
Despre Puratos
Puratos este un grup internațional ce oferă o
gamă completă de ingrediente alimentare inovatoare și servicii pentru
sectoarele de panificație, patiserie și ciocolată. Grupul este prezent în peste
100 de țări și își are sediul în Belgia, fiind fondat în 1919. Puratos își
propune să creeze soluții alimentare inovatoare care să promoveze sănătatea și
bunăstarea oamenilor din întreaga lume.
Pentru mai multe detalii, vizitați www.puratos.com.
Puratos România este unul
dintre principalii jucători din sectorul de ingrediente pentru industria
alimentară, având un portofoliu extins de materii prime pentru sectorul
alimentar şi servicii specializate oferite clienților săi din sectorul
industrial, artizanal și retail printr-o reţea de 9 filiale la nivel național şi
prin cele două centre de inovație, din București și Cluj-Napoca, destinate
testării de produse și ingrediente inovatoare. Compania a fost înființată în
anul 1995, în București, având în prezent o unitate de producție în județul
Ilfov, cu patru linii de producţie distincte şi 145 de angajaţi.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu