25 noiembrie 2024: Primark își continuă angajamentul de a oferi tuturor
o modă mai sustenabilă la prețuri accesibile, cu un impact redus asupra planetei,
și publică cel de-al treilea Raport
privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică. Acest nou raport
evidențiază modul în care compania integrează angajamentele de sustenabilitate
și generează un impact real pe termen lung.
În ultimele 12 luni, două treimi (66%) din hainele
vândute în Primark au fost fabricate din materiale reciclate sau provenite din
surse durabile. Primark și-a intensificat, de asemenea, angajamentul de a
combate deșeurile textile prin introducerea mai multor haine care sunt
reciclabile la sfârșitul ciclului de viață. Anul acesta, retailerul
internațional de modă s-a concentrat pe creșterea volumului de îmbrăcăminte cu
design circular în categorii precum denim și jerseu și a continuat să integreze
principiile privind circularitatea produselor prin programe de training
adresate angajaților și furnizorilor. 3% dintre
hainele vândute de Primark în ultimele 12 luni au fost circulare, ceea ce înseamnă că au îndeplinit
criteriile stabilite în Standardul
Primark pentru produse circulare, inclusiv articolele din colecția Rita Ora și din gama Disney
„The Lion King”.
Contrar percepției că hainele sustenabile costă mai mult,
Primark a lansat anul acesta Durability Framework, un ghid care cuprinde
angajamente și bune practici privind prelungirea duratei de viață a hainelor. În
ciuda accentului pus de UE pe durabilitatea produselor, alături de costul mai
ridicat al vieții și impactul deșeurilor textile asupra mediului, în prezent nu
există un standard industrial sau legal convenit pentru durabilitatea fizică. Bazat
pe cercetările realizate
de organizația non-guvernamentală de mediu Hubbub și de Școala de Design a
Universității din Leeds (UOL), ghidul Durability Framework al Primark este
conceput pentru a stabili un standard pentru modul în care retailerii de modă
pot ajuta consumatorii să se bucure mai mult timp de hainele lor.
Reducerea emisiilor de carbon în lanțul său valoric în
ultimele 12 luni este o realizare cheie pentru Primark, care și-a stabilit
ambiția de a înjumătăți emisiile de carbon de-a lungul lanțului său valoric
până în 2030. Emisiile Primark Scop 1 și 2 (bazate pe piață) s-au redus cu 21%
în 2024, comparativ cu 2023, și au fost cu 52% mai mici decât nivelul de
referință din 2019. Această reducere a fost obținută prin măsuri de eficiență
energetică în magazinele sale și prin achiziționarea de energie electrică regenerabilă
și cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Primark a înregistrat o scădere de 1,9% a emisiilor totale de carbon de-a lungul lanțului său valoric față
de anul de referință 2019 și o scădere de 11,6% față de anul trecut. Retailerul se
așteaptă ca această reducere să fluctueze pe termen scurt, pe măsură ce
compania se extinde.
Deoarece bumbacul este cea mai utilizată fibră în îmbrăcămintea Primark, dezvoltarea Proiectului Primark Cotton[1] (anterior cunoscut sub numele Primark Sustainable Cotton Programme) și instruirea cultivatorilor de bumbac în practici agricole regenerative este un obiectiv pe termen lung al companiei. Aproximativ 3.000 de fermieri au beneficiat de un proiect pilot în India, Bangladesh și Pakistan în acest an. Ei au fost instruiți cum să folosească alternative biologice la pesticidele chimice și cum să înființeze culturi de acoperire care protejează solul și creează noi surse de venituri. Primark a dezvoltat un plan până în 2030 pentru a stimula adoptarea în continuare a agriculturii regenerative în cadrul proiectului Primark Cotton.
Comentând cele mai recente date ale Raportului privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică, Lynne Walker, director al Primark Cares, a declarat:
„Angajamentele
noastre de sustenabilitate ne aparțin tuturor la Primark și începem să vedem un
impact real. Progresele realizate în cei trei ani de la lansarea strategiei
noastre Primark Cares ne-au oferit încredere și suntem mândri de munca noastră.
Fiind un brand accesibil tuturor, știm că avem o responsabilitate uriașă de a ne
folosi resursele pentru a face bine.
“Preluarea inițiativei în ceea ce privește sustenabilitatea
la nivel de industrie și demonstrarea faptului că îmbrăcămintea durabilă nu
trebuie să coste mai mult sunt realizări semnificative pentru noi. Analizarea
și valorificarea datelor primite pentru toate segmentele noastre de business și
stabilirea unor parteneriate relevante în întreaga industrie vor fi esențiale
pentru atingerea ambițiilor noastre pentru 2030.”
Alte progrese importante din acest an includ:
Oameni
·
Primark a semnat un acord obligatoriu din punct de vedere
juridic cu sindicatul global IndustriALL pentru a sprijini negocierile colective pentru
lucrătorii din sectorul de îmbrăcăminte și încălțăminte din Cambodgia, o
etapă cheie pe calea către stabilirea primului contract colectiv de muncă din
țară și industrie, care este susținut direct de branduri.
·
Primark colaborează cu 36 de parteneri externi pentru a sprijini
lucrătorii din lanțul său de aprovizionare în cadrul a 21 de programe, care
promovează reziliența financiară, protecția împotriva violenței de gen,
hărțuirii și problemelor de sănătate mintală.
·
Programul de dezvoltare a competențelor Sudokkho al Primark a împlinit 10 ani de la lansare
și se desfășoară în 28 de fabrici din
Bangladesh.
Produse
·
Ateliere de reparații gratuite care asigură o viață mai
lungă a hainelor: În ultimii trei ani, Primark a desfășurat 393 de ateliere
de reparații gratuite în Franța, Italia, Olanda, Marea Britanie și Irlanda,
oferind 7.157 de locuri gratuite clienților și angajaților săi.
·
Anul acesta, 57% din hainele din bumbac vândute la
Primark au conținut bumbac organic, reciclat sau provenit din Proiectul Primark
Cotton.
·
Combaterea deșeurilor textile prin parteneriatul cu WRAP: Primark explorează modalități inovatoare de a oferi
hainelor o viață mai lungă prin inițiative precum sistemul de donații de
textile și alte metode care încurajează modele de afaceri circulare. Parteneriatul
retailerului cu Circular Textiles Foundation (Fundația pentru Textile
Circulare) a contribuit la dezvoltarea cursurilor în design circular pentru
a oferi instruire la nivel de „expert” în design și proiectare, pe categorii
specifice. Până în prezent, 529 de colegi (80% dintre cei eligibili) au
finalizat instruirea de bază.
Planetă
·
Reducerea
emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul lanțului său de aprovizionare: Primark
continuă să investească în echipa sa și în programele de eficientizare adresate
fabricilor furnizorilor, cu scopul de a sprijini reducerea emisiilor de gaze cu
efect de seră prin formare, perfecționare profesională și inițiative de
economisire a energiei. De asemenea, a lansat un nou criteriu de performanță
care solicită celor mai importanți 100 de furnizori să stabilească obiective de
reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelurile unu și doi ale
lanțului lor de aprovizionare.
·
Alternative de
combustibil verde: Prin parteneriatul său cu Maersk, Primark a
început să introducă alternative de combustibili verzi, cum ar fi
biocombustibilul, în procesul de livrare a produselor, înregistrând
anual cu aproximativ 40% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât
combustibilul tradițional.
· Eliminarea materialelor plastice de unică folosință (SUP) până în
2027: Anul acesta, Primark a stabilit un nivel de referință
pentru toate ambalajele sale pentru a-și urmări progresul către acest
angajament. Ambalajele produselor sunt unul dintre principalii factori generatori
ai deșeurilor non-îmbrăcăminte, iar umerașele reprezintă două treimi din
volumele SUP din cadrul Primark. Pentru a aborda acest lucru, Primark a început
să introducă umerașe durabile, fabricate din minimum 90% polipropilenă
reciclată certificată, înlocuirea completă fiind estimată pentru 2027.
Implicarea colegilor,
incluziunea și impactul asupra comunității
·
Evenimentul "Primark Connect": În luna ianuarie,
retailerul a reunit peste 1.700 de colegi din întreaga lume pentru un eveniment
de două zile în care au fost prezentate viziunea, strategia și modul în care
sustenabilitatea și etica sunt esențiale pentru viitorul afacerii.
·
Primark
accesibil: Primark a lansat prima
sa colecție de lenjerie intimă adaptivă și a anunțat un parteneriat cu
designerul Victoria Jenkins, susținătoare a persoanelor cu dizabilități, pentru a introduce mai multe piese de
îmbrăcăminte adaptivă pentru cei cu mobilitate redusă. De asemenea, a lansat
noi angajamente pentru a-și face magazinele un mediu mai accesibil pentru
clienți și colegi. Pentru a sprijini realizarea acestui lucru, Primark a
încheiat un parteneriat cu organizația specializată în accesibilitate
AccessAble pentru magazinele din Irlanda și din Marea Britanie, precum și pentru
sediile sale centrale și depozitul Islip.
·
Impact asupra
comunității: Anul acesta, pentru
prima dată, Primark va dona fonduri organizațiilor caritabile din fiecare piață
în care operează după ce a început să susțină activități caritabile pentru programe
de amploare, cum ar fi campania de conștientizare a cancerului de sân.
Pentru mai multe
informații, citiți raportul de sustenabilitate și etică 2023/2024. Raport Primark
***
Despre
Primark
Primark
este un retailer internațional de modă care are peste 80.000 de angajați în 17
țări din Europa și SUA. Fondată în Irlanda în 1969 sub brandul Penneys, Primark
își propune să ofere opțiuni accesibile pentru toată lumea, de la articole
esențiale de calitate excelentă de zi cu zi până la stil remarcabil pentru
femei, bărbați și copii, precum și produse de frumusețe, articole pentru casă
și accesorii. Cu accent pe crearea de experiențe excelente de vânzare cu
amănuntul, Primark are peste 450 de magazine la nivel global și continuă să se
extindă.
Primark
face eforturi pentru a oferi modă mai durabilă la prețuri rezonabile pentru
fiecare prin strategia Primark Cares, un program multianual care se
concentrează pe prelungirea ciclului de viață al hainelor, pe protejarea vieții
pe planetă și pe susținerea mijloacelor de trai ale oamenilor care
confecționează hainele Primark. În cadrul acestei strategii, Primark a
dezvăluit nouă angajamente pe care își propune să le îndeplinească până în
2030. Aceste angajamente includ, până în 2030: fabricarea tuturor articolelor
de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse
mai durabile până în 2030, reducerea la jumătate a emisiilor de carbon în
întregul său lanț de aprovizionare și asigurarea unui salariu decent
lucrătorilor din lanțul de aprovizionare. Mai multe informații pot fi găsite
aici: www.primark.com/en-gb/primark-cares.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu