București, 10 decembrie 2024 – Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață (Life Cycle Assessment - LCA)* – o cercetare realizată de către Quantis**, ce oferă detalii ale impactului asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon pe care o are o ceașcă de cafea pe întreg lanțul de business - de la cultivarea boabelor de cafea până la reciclarea capsulelor. Cu dorința de a identifica etapele unde se pot aduce îmbunătățiri pentru a reduce emisiile și a sprijini consumatorii să adopte obiceiuri mai sustenabile, Nespresso prezintă rezultatele studiului și vorbește despre intervențiile sustenabile din business pe care deja le-a integrat în ultimii ani – global și în plan local, în România.
Studiul evidențiază faptul că 48% din
amprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde. Având în vedere
acest impact semnificativ, asigurarea unei agriculturi sustenabile este
critică. În acest sens, Nespresso, în parteneriat cu Rainforest Aliance, a
dezvoltat programul AAA Sustainable Quality Program™, al cărui obiectiv este
colaborarea cu peste 150.000 de fermieri pentru o abordare inovatoare și
durabilă a aprovizionării cu cafea.
Adițional, studiul Quantis subliniază ca
34% din amprenta de carbon a unei cești de cafea provine de din etapa de
utilizare însemnând din procesul de prepararea a cafelei acasă. Pentru a
contribui la optimizarea resurselor, sistemul Nespresso utilizează cantități
precise de cafea macinată, apă și energie pentru a prepara o ceașcă de
cafea.
Capsulele de aluminiu reprezintă 9 % din
amprenta de carbon și mai puțin de 1% este contribuția finală a capsulei la
finalul ciclului de viață, care dacă este reciclată, rezultă în aluminiu ce se
poate reutiliza la infinit și zaț, care se folosește în compost sau devine
biogaz. Pe lângă eforturile susținute la nivel global, în România Nespresso a
introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare
a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate
capsulele de cafea pe care le comercializează.
Toate acestea conduc, la faptul că o ceașcă
de cafea lungo preparată cu sistemul Nespresso Original are o amprentă de
carbon similară cu populara cafea la filtru și cu 24% mai mică decât o cafea
preparată la o mașină de cafea complet automată.
“Sustenabilitatea are un rol esențial în strategia companiei și întotdeauna,
ne-am angajat să realizăm lucrurile într-un mod specific. Având grijă de
comunități, mediu și circularitate, cu aceeași dăruire și pasiune pe
care le regăsești în fiecare ceașcă de cafea Nespresso. Pentru că aleg
Nespresso, dar și pentru efortul de a contribui la sustenabilitate, le mulțumim
clienților noștri”, a declarat Lidia Chiraches, Marketing
Manager, Nestlé Nespresso România.
Toate aceste demersuri au ca obiectiv final
ca până în 2030, Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% și să atingă un
Net Zero*** în 2050. Ca recunoaștere a acestor eforturi, în 2022, Nespresso a
obținut certificarea B Corp™, alăturându-se unui grup internațional format din
aproximativ 9.000 de companii care îndeplinesc standardele înalte ale B Corp de
responsabilitate socială, mediu și transparență.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu