București, 16 ianuarie 2025. Supermarketul online Sezamo anunță că în luna ianuarie, focusul clienților este majoritar pe produse sănătoase: 4 din 10 coșuri conțin cel puțin un superaliment, iar clienții alocă în medie 50 de lei din comandă pentru produse plant-based, înlocuitoare de carne și lactate.
„Creșterea cererii pentru superalimente proaspete este,
de asemenea, semnificativă, comparativ cu ultimul an: 45% pentru
afinele proaspete și 35% pentru avocado. Printre superalimentele
proaspete cele mai populare în rândul clienților se numără somonul, afinele,
avocado, spanacul și kale. În top regăsim și semințe de chia organice, pudră de
spirulină de la Obio, quinoa de la Alnatura sau Sanovita și produse cu goji”, a declarat Michael
Kaiser, director comercial Sezamo.
Alimente
fermentate și funcționale: prioritate pentru sănătatea digestivă
Alimentele fermentate sunt esențiale în dietele
clienților Sezamo. Kimchi de la trei furnizori diferiți, produse autentice de
miso din Japonia și o varietate de kombucha artizanală (peste 21 de produse)
sunt apreciate pentru beneficiile lor asupra sănătății digestive. Băuturile
îmbogățite cu colagen și sucurile cu miere de manuka, care contribuie la
menținerea sănătății pielii, se regăsesc în topul preferințelor, alături de
smoothie-urile de imunitate de la branduri precum Blue Renaissance, Sloop și
Urban Monkey, cu o gamă de peste 35 de produse, dar și pudrele energizante de
la Obio și Dragon Superfoods.
În același timp, sustenabilitatea și beneficiile
funcționale, oferite de produse precum probioticele și omega-3 din alge
sau produsele cu chia, inclusiv gemuri inovatoare cu semințe de chia, devin tot
mai importante.
Crește
interesul pentru produse plant-based
O altă tendință semnificativă o reprezintă creșterea
interesului pentru produsele plant-based. În luna ianuarie, Sezamo a
înregistrat o creștere de 20% a vânzărilor de produse plant-based față
de aceeași perioadă a anului trecut. În top produse preferate de către
clienți se găsesc burgerii vegetali, falafelul, alternativele de pui și
carnea tocată vegană. La loc de cinste se află și laptele de migdale Alpro,
laptele de ovăz Oatly, burgerii Beyond Meat, brânza vegană Violife, înghețata
non-dairy Ben & Jerry's, fileurile vegane Quorn și feliile deli vegane
Tofurky.
Sezamo a extins gama de produse cu noi variante
exclusiviste de la branduri ca Beyond Meat, Bert și Oatly, precum și produse
vegane artizanale, cum ar fi prăjiturile Loreluna și băuturile de caju Vacaju.
În prezent, supermarketul online oferă peste 1800 de produse plant-based.
Conveniența
câștigă teren
Conveniența este un alt factor cheie care influențează
comportamentul de cumpărare al consumatorilor. Aproape 4 din 10 coșuri
includ produse ready-to-eat (RTE) sau ready-to-cook (RTC), o tendință în
creștere în rândul familiilor, tinerilor profesioniști și al consumatorilor
eco-conștienți. Aceste produse elimină necesitatea pregătirii meselor,
permițându-le clienților să petreacă timp cu familia sau să se relaxeze după o
zi aglomerată. Prin oferirea unor produse pre-pregătite, echilibrate din punct
de vedere nutrițional, Sezamo ajută consumatorii să evite alegerile alimentare
grăbite și nesănătoase, iar prin selecția de produse de înaltă calitate,
provenite din surse sustenabile și etichetate transparent, aceștia pot alinia
obiceiurile alimentare cu stilul lor de viață, fie că pun accent pe sănătate,
gust sau impactul asupra mediului. Printre produsele preferate de către
clienți se numără hummusul în diverse sortimente, salata de vinete, supa
cremă, desertul cu arpacaș și orezul cu lapte și scorțișoară.
Sezamo este un real one-stop-shop, o comandă la
supermarketul online înlocuind până la 8 drumuri în oraș, la farmacie,
măcelărie, băcănie, patiserie, piață, pescărie, pet shop și magazin cu produse
pentru diete speciale.
Supermarketul online oferă o selecție de peste 15.000
de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni,
alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip
supermarket, toate într-un singur loc. Produsele sunt livrate către clienți din
depozitul de 12.000 m2 situat în incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care
include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată,
ce permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurilor
de energie.
Despre Sezamo
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul
european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din
Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria
(Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub
brandul Sezamo. Fiind o companie bazată pe tehnologie, Sezamo se angajează în
favoarea durabilității, oferind clienților opțiuni ecologice și sprijinind
furnizorii locali. Compania a obținut statutul de unicorn în 2021 și este în creștere
rapidă.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu