Diageo a prezentat raportul anual privind tendințele globale, dezvăluind astfel cum și de ce vor socializa consumatorii în următorul an. Bazat pe analiza inteligenței artificiale a peste 160 de milioane de conversații online din întreaga lume, raportul Distilled 2025 oferă informații detaliate despre subiectele ce animă discuțiile la nivel global și despre tendințele actuale ce influențează deciziile consumatorilor.
Ediția din acest
an se bazează pe succesul raportului Distilled inaugural. În prima sa
versiune, studiul a scos la iveală și a clasificat principalele cinci tendințe
globale ale consumatorilor: neo-hedonismul, bunăstarea conștientă, realitatea
în expansiune, apartenența colectivă și branduri mai sustenabile. În raportul de
anul acesta, Diageo a analizat evoluția acestor cinci macro-tendințe în
ultimele 12 luni[1]
și a oferit, pe baza lor, noi previziuni asupra tendințelor ce ar putea modela
comportamentul consumatorilor în acest an.
Raportul arată
că în 2025 vom asista la o intensificare a următoarelor tendințe ale consumatorilor:
·
Practicarea consumului
moderat de alcool în stil „zebra striping” - comportamentul
ce constă în alternarea băuturile alcoolice și non-alcoolice în timpul unui
singur eveniment de socializare. Această practică reflectă o constatare mai
amplă a raportului, și anume creșterea semnificativă a numărului de conversații
online privind îngrijirea de sine, wellness și interacțiunile sociale mai selective:
o creștere de 79% pe an a discuțiilor privind socializarea lentă (decelerated
occasions) și o creștere de 37% a discuțiilor privind „ iubirea de sine”.
·
Investesc mai mult timp și
bani în produse sau experiențe unice – sau profită
la maximum de „o singură seară” pentru a crea amintiri unice în viață. Raportul
a constatat că numărul conversațiilor despre valorificarea la maximum a
produselor și evenimentelor unice a crescut cu 83% într-un an (5,6 milioane de
conversații). De asemenea a crescut cu 42% numărul de consumatori care vorbesc
despre spații de socializare alternative, cum ar fi saloanele pentru jocuri în
realitate virtuală, locațiile hibride cu prezență fizică-digitală sau barurile
pop-up - toate acestea oferind oamenilor noi modalități de a se conecta și de a
socializa.
·
Integrarea inteligenței
artificiale în viața de zi cu zi. Conversațiile
despre relațiile facilitate de inteligența artificială sunt în creștere în
fiecare regiune a lumii (creștere de 83% la nivel global, cu cel mai
semnificativ avans inregistrat în Europa (96%) și America de Nord (91%)[2].
Raportul explorează modul în care, pe măsură ce evoluează, inteligența
artificială ar putea deveni un ajutor mai de încredere în gestionarea alegerilor
zilnice, precum și modul în care acest lucru este deja prezent în aplicațiile
de zi cu zi ale consumatorilor, de la asistenți digitali bancari la aplicații
de fitness cu planuri de antrenament personalizate și informații în timp real
despre sănătate, transformând astfel relația dintre consumatori și branduri.
• Căutarea unor conexiuni mai profunde în comunitățile online și
offline. Raportul arată o creștere de 121% la nivel
global a discuțiilor despre conectarea fandomurilor (micro-culturi ale fanilor)
care împărtășesc aceleasi pasiuni - peste 32 de milioane de conversații și cea
mai mare creștere a conversațiilor identificată. Piețe precum America Latină și
Caraibe (ALC) și America de Nord au înregistrat o creștere de 135%, respectiv
126%.
Distilled
2025 este o componentă cheie a Cadrului Diageo
privind Alegerile Consumatorilor (Consumer Choice Framework), o metodologie
care ajută compania să înțeleagă mai bine motivațiile consumatorilor și, în
cele din urmă, să modeleze viitorul socializării prin urmărirea tendințelor pe
termen lung. Raportul se bazează pe Foresight SystemTM al Diageo -
un instrument brevetat, bazat pe inteligență artificială, dezvoltat în
parteneriat cu Share Creative și Kantar, în calitate de parteneri pentru date
și informații. Acesta îmbină analiza cantitativă aprofundată a conversațiilor
dintr-o serie de surse online, inclusiv platforme de socializare, forumuri și
medii digitale, cu previziunile experților pentru a oferi o înțelegere nuanțată
a semnalelor culturale emergente și a modalităților de exprimare ale consumatorilor.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu