Supermarketul online Sezamo a colectat 80.000 de ambalaje reciclabile în cadrul campaniei „Ambalaje returnate cu efecte imediate”, prin care clienții au primit dublul valorii pentru fiecare ambalaj cu garanție returnat. Astfel, pentru fiecare ambalaj returnat, aceștia au beneficiat de 1 leu în loc de 0,50 lei, încurajând astfel reciclarea și un comportament responsabil față de mediu.
Peste 60% dintre ambalajele reciclate sunt din
plastic, urmate de metal și sticlă, la egalitate. 1 din 5 comenzi plasate pe platformă au inclus returnarea unui ambalaj, iar sticla PET de 2L de apă
plată a fost cel mai des reciclat tip de ambalaj.
„Rezultatele campaniei arată că tot mai mulți
clienți Sezamo își doresc să contribuie activ la reducerea deșeurilor și la
protejarea mediului. Introducerea acestui serviciu a venit ca răspuns direct la
solicitările clienților noștri, iar succesul campaniei demonstrează interesul
crescut pentru reciclare. Ne bucurăm că inițiativa este populară și încurajăm
toți clienții să participe și pe viitor”, a declarat Aneta Cotoi, Head of
Customer Care Sezamo.
Cum funcționează
mecanismul de colectare
Pentru a facilita
procesul de reciclare, Sezamo le-a oferit clienților o rolă cu 10 saci speciali
pentru ambalajele SGR, la prima comandă plasată după lansarea serviciului. La
fiecare livrare ulterioară, clienții pot preda curierului sacul sigilat, cu ambalaje
curate, nedeformate și cu eticheta intactă. După ridicarea sacului, valoarea
ambalajelor este transferată pe loc, sub formă de credite în contul Sezamo,
acestea fiind valabile timp de un an. Curierul poate prelua un singur sac de
ambalaje SGR per livrare, iar după epuizarea celor 10 saci inițiali, clienții
pot achiziționa alți saci de colectare direct de pe Sezamo. Odată ajunse în depozit, ambalajele sunt introduse în
sistemul automat de preluare, unde sunt numărate, sortate și pregătite de
reciclare.
Sezamo livrează cu o flotă de mașini electrice,
utilizează pungi reciclabile, din hârtie, sau pungi reutilizabile,
confecționate din plastic reciclat, care reduc amprenta asupra mediului
înconjurător, și oferă programul „Save the Food”, cu ajutorul căruia clienții
pot contribui la stoparea risipei alimentare prin achiziționarea de alimente
aflate în ultimele zile de valabilitate, la un prețuri reduse cu până 70%.
Sezamo este un real one-stop-shop, o comandă la
supermarketul online înlocuind până la 8
drumuri în oraș, la farmacie, măcelărie, băcănie, patiserie, piață,
pescărie, pet shop și magazin cu produse pentru diete speciale.
Supermarketul online oferă o selecție de peste 15.000 de produse, precum produse
proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar
și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc.
Produsele sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în
incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare
ambientală și unități cu temperatură controlată, ce permit păstrarea produselor
în condiții cât mai bune și reducerea costurilor de energie.
Despre Sezamo
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul
european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din
Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria
(Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub
brandul Sezamo. Fiind o companie bazată pe tehnologie, Sezamo se angajează în
favoarea durabilității, oferind clienților opțiuni ecologice și sprijinind
furnizorii locali. Compania a obținut statutul de unicorn în 2021 și este în
creștere rapidă.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu